Tuesday, February 23, 2016

5 Rahsia Kecantikan Neelofa Yang Wajib Anda Tahu



Wanita mana yang tidak mencemburui kecantikan yang di miliki oleh gadis cantik bernama Noor Neelofa. Bukan sahaja cantik, malah orangnya cukup rajin dan berdedikasi. Perniagaan tudungnya sahaja mendapat keuntungan RM50 juta pada tahun lalu.

Gadis kelahiran Kelantan ini memang cukup prihatin tentang soal kecantikan dan kesihatan. Pasti ramai yang tertanya-tanya apa rahsia wanita ini kekal cantik walaupun sibuk dengan perniagaan dan pengacaraan. Ada masa ke untuk diri sendiri?

1. Banyak minum air masak

Saya amalkannya sejak 2009 dan waktu itu saya sedang berusaha untuk turunkan berat badan. Bila tekak kita dah biasa dengan air kosong kita rasa dah tak nak minum air lain, anda akan rasa bahawa air kosong itu sangat refreshing.

2. Gunakan minyak argan untuk rambut sihat

Saya tidak mempunyai masa untuk ke salun. Saya menggunakan rawatan minyak argan agar akar rambut lembap dan sihat.

3. Penjagaan kulit & pengambilan supplement sangat penting

Saya menggunakan banyak alat solek, jadi saya memastikan setiap kali habis kerja, saya akan mencuci muka dengan cleansing oil dan saya juga mengambil supplement.

4. Amalkan mandi ais untuk tulang & kulit

Saya amalkan rawatan mandi ais. Baldi berisi air dan ais yang sejuk, kemudian saya akan mandi dari hujung kaki sehingga ke kepala. Rawatan ini membantu menguatkan tulang dan kulit serta mengurangkan penyakit. Kulit nampak berbeza selepas rawatan dan nampak segar walaupun tidak mengenakan solekan.

5. Bersenam tiga hingga empat kali seminggu

Selain bersenam di gim, saya suka bermain badminton, berenang dan kick boxing. Saya akan melakukan semua senaman ini sekurang-kurangnya tiga atau empat kali seminggu.

No comments:

Post a Comment